CS:GO – Ustawienia Grafiki
Wpis ten poświęcony jest ustawieniom grafiki w grze Counter-Strike: Global Offensive. Znajdziesz tutaj pełny opis, każdej z funkcji oraz porównania ustawień grafiki. Postaramy się dostosować nasze ustawienia tak, aby były one dla nas jak najlepsze.
Jeśli z kolei szukasz poradnika odnośnie zwiększenia FPS w CSGO zerknij Tutaj
Poniżej powinny wyświetlać się screeny, jeśli się nie załadowały – odśwież stronę.
Lewy screen – minimalne ustawienie | Prawy – najwyższe.
Jakość tego ustawienia głownie wpływa na dwie rzeczy, pierwsza – krawędzie cieni, czym wyżej tą jakość ustawimy tym cienie będą mniej poszarpane. Druga i najważniejsza – odległość rysowania cieni. Zwróćcie uwagę na drugi screen. W momencie kiedy ustawicie jakość cieni na niską lub średnią nie będziecie wstanie zobaczyć cienia terrorysty na drugim końcu długiej na mapie dust2. Cień postaci będzie możliwy do zauważenia jednie, gdy ustawicie jakość cieni na Wysoką, co też jak najbardziej polecam zrobić. Ustawienie tej jakości na średnią i wyższą wpłynie na ilość pokazywanych się cieni, jak np. cienie lecących granatów.
SZCZEGÓŁY MODELI/TEKSTUR
To ustawienie wpływa na jakość tekstur modeli postaci, skrzynek, beczek itp. Co tutaj ustawicie, zależy tylko i wyłącznie od waszych preferencji.
SZCZEGÓŁY EFEKTÓW / DETALE SHADERA
Ze szczegółami efektów oraz detalami shadera jest dużo kontrowersji, to ustawienie wpływa na kilka rzeczy. Przede wszystkim – jakość naszych skinów, ustawiając tę opcję na najwyższa nasze skiny dostaną blasku, dzięki czemu będą nieco lepiej wyglądać. Drugą rzeczą, jest wpływ tych opcji na dym wybuchającego granatu czy też płonącego Mołotowa. Jak możecie zauważyć w drugim porównaniu, ustawienie jakości tej opcji, niesamowicie wpływa na ilość dymu, który zostaje po mołotowie. Ustawiając obydwie te opcje na najniższe ustawienie, dym będzie niesamowicie gęsty przez co będzie trudniej zauważyć nam przeciwnika, który będzie stał tuż zanim. Ustawiając obydwie te opcje na najwyższą możliwą jakość, spowoduje, że tego dymu będzie po prostu mniej, co ułatwi nam zauważenie przeciwnika. Co ważne, gęstość dymu zwiększa się, gdy się do niego zbliżymy. mając ustawione te opcje na Wysokie. Jeśli chcemy, aby gęstość dymu z bliskiej odległości była mniejsza, to po prostu musimy ustawić jakość na Niskie Trzecią rzeczą jest rozmycie, które pojawia się w naszych celownikach w AWP, Scout itp. czym wyższą jakość ustawicie, tym większe rozmazanie na celowniku będziecie mieli.
RENDEROWANIE WIELORDZENIOWE
Renderowanie wielordzeniowe zezwala naszemu CSGO na wykorzystywanie większej ilości rdzeni naszego procesora niż jeden. Wyłączenie tej opcji niesamowicie wpłynie na niekorzyść naszej gry. Choć tutaj wszystko jest również zależne od waszego procesora – w niektórych przypadkach ta komenda zwiększa FPS. Musisz sprawdzić jak u ciebie to działa.
TRYB ANTYALIASINGU (MULTISAMPLING)
Tryb antyaliasingu czyli po prostu wygładzanie krawędzi, mamy sporo możliwości ustawienia, od x2 do x8. Ja osobiście nie cierpię, gdy krawędzie są mocno poszarpane, więc mam ustawioną tę opcję na x4 czyli po środku. Co tutaj ustawicie, to już zależy tylko i wyłącznie od Was. Dodam jeszcze, że jest to opcja, która chyba najwięcej zabiera FPS, więc ostrożnie się z nią obchodźcie, szczególne jeśli macie słabsze sprzęty.
TRYB FILTROWANIA TEKSTUR
Tryb filtrowania tekstur czyli po prostu jakość tekstur w grze, nie chodzi tutaj o modele, a o takie rzeczy jak np. ściany, chodniki itd. Co tutaj ustawiacie, to również zależy tylko i wyłącznie od was. Wpływa to tylko na jakość wizualną gry, no i oczywiście na FPS, gdy macie słabszy sprzęt. Ja osobiście mam ustawioną tę opcję na 4x. gdyż pomiędzy 4x a 16x nie ma zbyt wielkiej różnicy.
ANTYALASING FXAA
Antyaliasing FXAA, czyli kolejna opcja służąca do wygładzania krawędzi. Ta z kolei wpływa na lekkie rozmazanie obrazu. Nie ma żadnej konieczności włączania tej opcji.
ROZMYCIE
Rozmycie, czyli kolejna opcja, którą powinniśmy wyłączyć, wpływa ona na rozmazanie obrazu w momencie kiedy poruszamy się, lub wykonujemy ruch celownikiem, co zmniejsza tylko widoczność w grze.
PODSUMOWUJĄC
OGÓLNA JAKOŚĆ CIENI – Wysokie – Chcemy widzieć cienie przeciwników z dalszej odległości.
SZCZEGÓŁY MODELI/TEKSTUR – Zależne tylko i wyłącznie od ciebie. Jeśli nie potrzebujesz dobrej jakości modeli tekstur i masz słaby sprzęt, to po prostu ustaw tę opcje na najniższa.
DETALE SHADERA – Wysokie
SZCZEGÓŁY EFEKTÓW – B. Wysokie – Lepsza widoczność przez dym mołotowa z dalszej odległości, ładniejsze skiny. Jeśli grasz często z AWP i przeszkadza ci lekkie rozmycie w lunecie oraz gęsty dym mołotowa z bliskiej odległości, ustaw po prostu na Niskie.
RENDEROWANIE WIELORDZENIOWE – Włączone – Chcemy, aby nasz CSGO wykorzystywał pełną moc naszego procesora. Choć u niektórych FPS zwiększa Wyłącznie tej opcji, więc sprawdź jak u ciebie to działa.
TRYB ANTYALIASINGU (MULTISAMPLING) – 4x MSAA. Jeśli masz naprawdę słaby sprzęt ustaw tę opcje na najniższą. Wyżej nie opłaca się ustawiać, gdyż nie robi to dużej różnicy.
TRYB FILTROWANIA TEKSTUR – 4X – Choć to zależy również od ciebie, jeśli nie zależy ci na dobrej jakości tekstur ustaw po prostu na dwuliniowe.
ANTYALASING FXAA – Wyłączone – Lepiej po prostu korzystać z pierwszego trybu antyaliasingu. Powoduje on rozmycie oraz może wpłynąć na lekki input lag.
CZEKAJ NA SYNCHRONIZACJE PIONOWĄ – Wyłączone – Nie chcemy ograniczonych FPS wraz z opóźnieniem myszki. Wyjątkiem jest „screen tearing”, który w niektórych przypadkach może wystąpić.
ROZMYCIE – Wyłączone – Nie chcemy rozmycia, gdyż wpływa to na widoczność w grze.