CS:GO - Nowe Pozycjonowanie Dźwięku

7

W dzisiejszej aktualizacji została wprowadzoną nowa opcja, która wprowadza nowe pozycjonowanie dźwięku w CS:GO. Owe pozycjonowanie działa o niebo lepiej i jak najbardziej polecam z niego korzystać, a przynajmniej spróbować, choć przyzwyczajenie się do niego będzie wymagało czasu. Poniżej znajdziecie komendy, które są odpowiednie względem nowego pozycjonowania.

Valve również zaleca wyłączenie opcji 5.1 czy 7.1 jeśli korzystacie z nowego pozycjonowania dźwięku.

Jeśli któryś ze dźwięków jest zbugowany - dziwnie brzmi lub w ogóle go nie słyszysz wpisz w konsole komende:

snd_rebuildaudiocache

Powyższa komenda sprawdzi wszystkie dźwięki i zepsuty naprawi. Jeśli po wpisaniu tej komendy gra będzie się crashowała za każdym jej uruchomieniem sprawdź spójność plików CS:GO.

Komendy które powinieneś dopisać do swojego configu:

snd_front_headphone_position "90.0"
snd_rear_headphone_position "90.0"
snd_headphone_pan_exponent "1.0"
snd_headphone_pan_radial_weight "1.0"

Są to standardowe wartości, które powinny być odpowiednie względem nowego pozycjonowania dźwięku - jeśli korzystasz ze starego pozycjonowania możesz je zostawić.

Wiele osób również pyta się o komendę snd_mixahead - tę komendę możecie spokojnie ustawić na 0.05. Nie wpływa ona na pozycjonowanie dźwięku a na jego opóźnienie, aczkolwiek jeśli macie słabszy komputer lub też odczuwacie spadki FPS powinniście ustawić tę komendę na 0.1 - jest to standardowa wartość, która mniej obciąża komputer.

Jeśli odczuwacie mocne spadki FPS po ostatniej aktualizacji powinniście z parametrów startowych usunąć -threads.

Jeśli macie jakiekolwiek pytania możecie zostawić komentarz poniżej.


csgo giveawaycsgo obstawianie


Share.

  • Problem z FPS może wynikać z dwóch powodów:
    - pierwszy to sytuacja, która miała miejsce jakiś czas temu, gdy CS dostał update i domyślna lokalizacja folderu z naszymi konfigami została przeniesiona. By to naprawić należy raz jeszcze przenieść pliki konfiguracyjne do "nowego-starego" folderu

    - druga opcja to "nieszczęsny" snd_mixahead, sugeruje ustawić jego wartość na domyślną, a to z racji tego, że nowe dźwięki mają dłuższego delay'a, czyli po prostu odtwarzane są dłużej, co bezpośrednio wpływa na całą wydajność gry, szczególnie na fps (tzw. zależność odtwarzania dźwięku do generowanej grafiki).

    Dla mnie ta aktualizacja jest średnia. Pozycjonowanie dźwięku, które używałem do tej pory, znacznie lepiej oddaje przestrzeń niż to nowe. Jest odczuwalny problem z poprawnym poziomowaniem dźwięku w przestrzeni - bo poprawienie lewa/prawa jest odczuwalne. Dla mnie głębia/poziom-wysokość źródła dźwięku, które teraz jest serwowane przez grę, jest po prostu tragiczne i sztuczne.

    • Sweggger

      A jaka powinna być domyślna wartość snd mixahead?

      • domyślnie to: snd_mixahead 0.1

        Z moich obserwacji wynika, że bezpieczną granicą jest wartość 0.07, której sam osobiście używam. Zejście poniżej tego pułapu kompletnie nie daje żadnej odczuwalnej różnicy. Jedynie potrafi "przydusić" nasz komputer w sytuacji gdy na polu walki dzieje się masa rzeczy. Chyba, że ma się super-hiper kartę dźwiękową, która działa w połączeniu z super-hiper komputerem a dodatkowo poza samym Steam'em i CS'em nie mamy nic uruchomionego - szczególnie rzeczy, które potencjalnie generują dźwięki. Ustawianie 0.05 jest dobre na stanowiskach lanowo-turniejowych, a nie w zaciszu domowym, gdzie nasz komputer wykonuje masę dodatkowych procesów w tle.

        • czyli jednak moje ucho mnie nie zawiodło, dzisiejszy hotfix ma to naprawić:
          - Fix to directionality issues when using headphones with HRTF. Sounds now spatialize correctly when looking up or down

    • bzyq

      z tym configiem, to mam przenieść z cfg do tego 730 czy z 730 do cfg?

  • Pingback: CSGO - Ustawienia Dźwięku - Sniper13.pl()

  • Bartek Kaszyński

    Nie wiem o co chodzi, mam dobry komputer, fps ok. 200, a w trakcie meczu występują mi różnego typu "skrzypy", które dosłownie ryją uszy, nie wiem jak sobie z tym poradzić, nie wiem, czy któraś z tych komend i parametrów miała coś z tym wspólnego, problem pojawił się po najnowszej aktualizacji 14.12.16 r., liczę na pomoc. 🙂

Korzystając z strony zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close